maandag 11 april 2011

Asahi - Super Dry

(Door: Wouter)
Tijdens het eten van wat overheerlijk Sushi werd mij voorgesteld om eens een Japans biertje te drinken in plaats van het standaard Jupiler wat geschonken wordt in dit soort eet gelegenheden. Met navraag wat voor bier ze hadden besloot ik niet te gaan voor het bier met de "Groene Thee" smaak maar voor een "extra droge" de Asahi Super Dry.




 De prachtige wat grotere (groter dan normaal) fles met het zilverkleurige etiket er op doet mijn verwachtingen groeien. Na de eerste slok blijkt de ondertitel "Super Dry" dit biertje zeker eer aan te doen. Een erg droge afdronk, zo als men dat ook wel noemt. Perfect voor bij een bord overheerlijke sushi, wat minder geschikt om zo maar op een avondje met je vrienden te drinken. 
Persoonlijk houd ik namelijk van de wat meer fruitigere biertjes dan de droge.



Helaas was ik in het restaurant niet in staat om een goede foto van dit pracht van een fles te maken maar op internet hebben ze een keur aan plaatjes. Waaronder het hier boven afgebeelde etiket. Op het etiket was overigens leesbaar dat dit bier speciaal voor de Europese markt gebrouwen wordt in de UK. Maar ik begreep dat ze ook een licentie overeenkomst hebben met een Tsjechische Brouwerij. Of het ook verkrijgbaar is in de supermarkt is mij niet bekend maar wellicht bij de beter bierhandel.

Ik zeg zeker een keer de moeite van het proberen waard, zeker als je het combineert met een lekker bord Sushi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten