maandag 6 juni 2011

Cuvée des Trolls

Enorm groot, piepklein, boosaardig of vol met goede bedoelingen, moppentapper of oorlogszuchtig, iedereen heeft zijn eigen idee over hoe en wat een trol is. Fantasieën verschillen. Daarom hierbij enkele tips om een trol te herkennen, mocht er ooit één je pad kruisen… 

(Door: Wouter)
Het is voor ons, mensen, moeilijk om ons een voorstelling te maken van een Troll. Ze leven onder de grond, waar het donker de natuurlijke vijand van het licht is. Trollen verstenen, zwellen op, ja… ontploffen zelfs als er licht op hen valt.
Weinig mensen hebben al een Troll gezien. De Kragntrolls, kleine hopen opeengestapelde steentjes duidt duidelijk de aanwijzigheid van Trollen aan. Meestal worden ze in het Noorden, meer bepaald in Noorwegen, opgemerkt. De talrijke regionale legendes zijn duidelijk het bewijs van.

Wat heeft dit alles nu met bier te maken hoor ik u denken?
Cuvée des Trolls staat beter bekend in de volksmond onder de naam: Trollenbier. 


De eerste indrukken:
Ik kan me niet herinneren eerder een biertje met zo'n geweldig etiket en zo'n geweldig verhaal te hebben genuttigd. Ik moet zeggen dat mijn mening gebasseerd is op een half glas van dit wonderlijke vocht (dit omdat zoals het een waardige bierdrinker betaamt, ik dit flesje heb gedeeld met Robin die hier ook regelmatig blogt). 
Het bier zou 7% alcohol bevatten wat naar mijn mening een mooie hoeveelheid is, maar na het nemen van de eerste slok lijkt iets mijn verbijstering te hebben gegrepen. Wat is dit bier ontzettend luchtig. Geen zwaar gevoel in de maag, geen klap in de nek van de alcohol nee een fris en fruitig biertje.

Fruitig:
Dat dit bier een enorme lekkere smaak heeft en onwijs luchtig drinkt komt door 2 hele belangrijke eigenschappen van dit bier: 
- Een hoger CO2 saturatiepunt dan andere bieren;
- sinaasappelschillen worden toegevoegd aan het kook proces.

Buiten dat dit een onwijs lekker biertje blijkt te zijn is zowel het etiket als het glas voorzien van de mooie Trollen afbeelding. Ook de website mag een vermelding apart krijgen: www.cuveedestrolls.com  (deze is gewoon in het Nederlands!)

Cadeau:
In minder dan een maand zal ik vieren dat ik weer een jaar ouder ben geworden en wat zou een mooier cadeau zijn dan de: Tamboer Trolls : 6 flessen + 1 glas


Geen opmerkingen:

Een reactie posten